Rio de Janeiro!! - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Karen Aarts - WaarBenJij.nu Rio de Janeiro!! - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Karen Aarts - WaarBenJij.nu

Rio de Janeiro!!

Door: Karen

Blijf op de hoogte en volg Karen

08 Mei 2012 | Brazilië, Rio de Janeiro

Lieve allemaal,

Ik zit nu een klein weekje in Rio de Janeiro. We verblijven in een appartementje bij de Copcabana, dichtbij Ipanema. Voor wie het leuk vinden te zien waar dit precies ligt op de kaart hierbij de volgende link: http://g.co/maps/j54nn
Foto's van het appartementje kunnen jullie hier zien: http://www.rentflat.com.br/imovel.php?id=68

De afgelopen week heb ik vooral veel drukte gehad rond het verkrijgen van de juiste documentatie om te mogen verblijven. Zoals o.a. een persoonsnummer en een vreemdelingennummer. Het persoonsnummer bleek een fluitje van een cent te zijn. Zonder het maken van een afspraak en binnen een uurtje was ik klaar en had ik mijn nummer in handen in de vorm van de afdruk van een pasje, die ik dan zelf ergens diende te plastificeren. Vol goede moed ging ik dan ook samen met Renato naar de vreemdelingenpolitie voor het verkrijgen van een vreemdelingennummer. Renato had me al gewaarschuwd en gezegd dat ik mijn Nederlandse ongeduld beter in het appartement kon laten. Via de website had ik een afspraak gemaakt voor 07.00 (!) en gelukkig was ik al aan de beurt om 09.00... En ik was klaar om 12.00 en Renato vond dat het heel snel was gegaan(!!!) Ondanks dat ik weet dat dingen hier langzamer gaan is het af en toe best frustrerend. Voornemen: volgende keer een stapel tijdschriften meenemen. Maar goed al met al had ik dan toch de juiste documentatie weten te bemachtigen en daar gaat het tenslotte om :)

De komende maand verblijven we nog in Rio, maar onze vlucht is al geboekt naar Santos. Op 1 juni vliegen we naar de staat São Paulo. Kortom echt wennen aan deze stad is er niet bij... Ik heb een beetje een vakantiegevoel en besef nog niet dat ik ook echt voor langere tijd ga blijven. Het voelt vreemd als ik in de supermarkt sta, waar ik gerust elke keer een uur kan verblijven op onderzoek naar welke producten ze hier allemaal hebben (dit heb ik denk ik van mijn moeder...).
En een van de dingen die mij erg intrigeert is tijdens mijn dagelijkse wandelingetje langs de boulevard. Daar zie ik continue allemaal sportjunkies, voornamelijk mannen midden op de dag in de brandende zon, aan me voorbij rennen. Typisch, heel typisch. Rio is zien en gezien worden. En vooral het gezien worden staat hoog op de prioriteiten-lijst van de Braziliaan. Ik slenter ondertussen lekker door onder het genot van een koude spa-blauw. Mij niet gezien! Ik ga de komende maand lekker genieten van de temperatuur en deze prachtige stad!


  • 09 Mei 2012 - 22:16

    Anne:

    Karen!!!
    Wat super leuk om te lezen dat je bent aangekomen in Brasil :).
    Ik hoop dat ik je een keertje kan komen opzoeken, ook al is het nog wel een aantal duizenden kilometers van mijn dropje in Chili..
    Ik had precies hetzelfde toen ik in Rio was om Sietse op te zoeken, dat ik mijn ogen uitkeek op de boulevard. Iedereen zo naakt mogelijk met zijn lichaam aan het pronken. Ik vond het hilarisch :). En inderdaad typisch Rio. Geniet lekker van het relaxte leventje daar, en van het zonnetje! Ik zal je site in de gaten houden.

    Liefs, Anne

  • 10 Mei 2012 - 13:39

    Carla:

    Je hebt meer dan gelijk, geniet!

  • 13 Mei 2012 - 18:19

    Darwin:

    Super leuk om te lezen, en fijn te horen dat t goed gaat, leuke foto met t uitzicht.xxx darwin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Rio de Janeiro

Karen

Actief sinds 06 Maart 2012
Verslag gelezen: 388
Totaal aantal bezoekers 10596

Voorgaande reizen:

02 Mei 2012 - 30 November -0001

Brazil!

Landen bezocht: