Santos! - Reisverslag uit Santos, Brazilië van Karen Aarts - WaarBenJij.nu Santos! - Reisverslag uit Santos, Brazilië van Karen Aarts - WaarBenJij.nu

Santos!

Door: Karen

Blijf op de hoogte en volg Karen

21 Juni 2012 | Brazilië, Santos

Een paar weken wonen we nu in de prachtige stad Santos. Voor de ligging even op onderstaande link klikken:
http://goo.gl/maps/7NWA
Wat een ontzettend groot contrast met Rio de Janeiro! Rio is een geweldige stad, maar erg massaal. Ik bevond me een maand lang in het hart van de stad en werd af en toe gek van de drukte.
Santos is een kleinere stad en heeft zo’n 400.000 inwoners. Dit aantal ligt in Rio de Janeiro ietsjes hoger, namelijk 6 miljoen! Santos doet me aan Nederland denken, want overal zie je fietspaden en fietsers en dat is niet gebruikelijk voor Brazilië. Aan het strand van Santos ligt een park van 10 km lang en loopt helemaal door langs de kust (zie ook foto). Het is hier veel gemoedelijker dan in Rio de Janeiro en er zijn geen sloppenwijken in deze stad te vinden, wat het ook een stuk veiliger maakt.
We vlogen op 2 juni hierheen en hadden nog niks, alleen een contactpersoon voor het bekijken van een appartement. Renato dacht dat het allemaal wel goed zou komen en ik vond het allemaal een beetje te avontuurlijk, daarom sliepen we de eerste nacht in een hotel om de volgende dag rustig appartementen te gaan bezichtigen. Nou en dat hebben we geweten! Op een dag hebben we wel acht verschillende appartementen bekeken en we konden er zelfs nog meer bezichtigen, maar na dat aantal was ik er wel klaar mee. We hebben nu een ruim appartement, met een groot terras EN uitzicht op zee . Het was het enige appartement wat niet gemeubileerd was, niet erg handig omdat we niet weten hoe lang we precies gaan blijven… maarja dat terras was liefde op het eerste gezicht… en is nu voor zo lang als we in deze stad gaan blijven van ons.

Verder hebben we een nieuw familielid erbij, namelijk Ica , ons hondje! Ze is geboren op 2 mei 2012, de datum dat ik naar Brazilië ben vertrokken. Ze is echt geweldig en we zijn helemaal gek op haar. Renato is deze week in Rio de Janeiro, dus het opvoeden van haar komt deze week op mij neer… Gelukkig is ze ontzettend lief en leert heel snel, maarja het blijft een puppy en doet alles wat niet mag zoals het bijten in kabels, tafelpoten en kasten. Van de week vond ik haar helemaal tevreden in een paraplu, knagend aan een paar sokken van Renato. Het heeft ook wel iets schattigs en het lukt me maar een paar seconden om streng te zijn als ik naar haar kijk. Vorige week blafte ze voor het eerst en ze schrok zich een ongeluk en keek geschrokken naar mij alsof ik het was die dit harde geluid geproduceerd had. Foto’s staan op de site, zodat jullie haar allemaal kunnen bewonderen.

Het bevalt ons hier tot nu toe prima. Ik ben vooral druk bezig met Ica en het appartement hier en daar in te richten. Volgende week heb ik gesprekken voor werk, wat ik grotendeels uit huis kan doen dus ik ben erg benieuwd. Ik hou jullie op de hoogte!

Dikke kus voor jullie allemaal

  • 21 Juni 2012 - 13:55

    Jorinte:

    Wat leuk voor je dat het zo goed gaat. Ben benieuwd of je al meteen aan het werk kan.
    En Ica is echt super schattig!
    Ik zag vorige keer al een paar foto's. Karen op een rots
    Geniet! x

  • 22 Juni 2012 - 11:14

    Rini:

    He Kaartje,
    wist dit allemaal al natuurlijk maar toch leuk om te lezen.
    we skypen vanavond he? xxxmama

  • 02 Juli 2012 - 20:58

    Suzanne:

    hoi Karen,
    leuk om dit allemaal te lezen, zie dat jullie het best naar jullie zin hebben!
    Wat een lief hondje heb je daar, met al die stoute dingen die het doet kan je mooi oefenen voor later... nou ja... ik kan er namelijk bepaalde dingen in herkennen, ook al heb ik geen hondje, meer 2 apen. Nou, k'ga naar bed, het is al laat en morgen weer werken
    XXX en veel succes met een baan zoeken - Suzanne, Cedric, Dorian, Timothée

  • 02 Juli 2012 - 22:24

    Karen Aarts:

    Hi Suzanne,
    Haha jaaa Ica is echt heel erg stout, maar wel heel lief hoor. Oefenen voor later haha nou dat duurt nog wel eventjes hoor denk ik... Voorlopig nog even niet :) maar het is uiteraard een goede leerschool :)
    Hoe gaat het met jullie allemaal? Ik hoop goed. dikke kus, Karen

  • 02 Juli 2012 - 22:25

    Karen Aarts:

    Hi Jor, Karen op een rots inderdaad haha, kom snel hierheen kunnen we samen op de rots :D!! Ica is een schatje, jij een paardje en ik een hondje... just like in the old days haha xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Santos

Karen

Actief sinds 06 Maart 2012
Verslag gelezen: 508
Totaal aantal bezoekers 10596

Voorgaande reizen:

02 Mei 2012 - 30 November -0001

Brazil!

Landen bezocht: